Have you ever had an experience like this.
" Oh, No!! I ever seen this film "
when you bought or borrowed a video movie??
One day, one customer of the Blue Parrot said to me,
" I bought this video last week, but I've seen it already.
Can I exchange it??"
Normally we have to say " No sorry ",
but its okay for such an special case, isn't it??
Also she said to me.
" I like to read Suspense stories and I often buy it again & again.
So this is no problem,
I always seem to forget who the bad guy is.
( I guess she'd like to say "its a crimical --")I think.
" No problem, no problem"
She says.
She left me her calling card : "Life Line in English"
So she is involved in voluntear work sometimes.
Call there if you like---if you need a helping hand :)
ビデオを買ったり借りたりして、家で見ようとする時、
こんなことがありませんか?
「あれ??? これ、前に見たわ!!」
Blue Parrot のお客さんにもこういう方がいて、
「見たいと思って買ったけど、家にあったから
とりかえていい??」
本来は No Sorry なのですが
こんな重大な理由でしたら Okay です。
-----かな???
そういえば、こんなことも言っていましたっけ
「サスペンスが好きでよく読むけど、1回読んだことを忘れてしまって
また買ってしまうことがよくあるのよ。
でもね、誰が悪い人(犯人のことね)だったか忘れているから No problem!
ぜんぜん問題ないです」(キッパリ!!)
No problem,
No problem,
生きることに少し疲れたひと、
たまったものを吐き出すと、
別の道が見えてくるかも---
彼女は下記のインフォメーションカードを置いていって下さいました。
ライフライン・Englishのボランテイアーをなさっているのです。
=====Information=====
Need to talk?
We're here to listen.
Tokyo English Life Line tel 03-5774-0992
Free,anonymous counseling
9:00am ~11:00pm. 365days a year
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