火曜日, 3月 14, 2006

Nice Customers/---でもって、チャーミングなんだから。



----One day, after paying for her books,
a lovely French woman said
"OHAYO!!" on her way out.

She then got embarassed
because she wasn't sure about what
she had said.

I think that she meant to say 'Sayonara'.
It was amusing to me.


----One day, one customer was looking at a Japanese cook book.
He try to read Japanese again & again,
but there were too many Chinese characters
in the recipe.

Finally, he gave up and exclaimed--

"This looks good" : )
"This looks good" : )
"This looks good" : ) --------He smiled for me.

-----Really???

お客さんのひとりに、フランス語を話すきれいで可愛い女性がいます。
ある日、何冊かの本を選んでカウンターでレジを済ませたあと、
顔一杯の笑顔でわたしに手をふって
「お.は.よ.う!!」
言ってから「(アラ! 何か変だわ??)」とキョトン--- : )

また別の日のこと。
英語で話すラテン系ハンサム男性がbreak time でお店に来ました。
椅子でくつろぎついでに日本語の料理メニューを手にしました。
何とか読もう!と努力しています。
右に、左に、首をひねっていましたが----
きっと漢字がいっぱいだったのでしょう、
ついに読むのはあきらめたらしい。

ひとつひとつの料理の名を指さしながら---
    「*おいしい----
     *おいしい----
     *おいしい----
        ---って、書いてあるよ。」と、わたしにニッコリ。
    
   本当かなあ??

0 件のコメント: